Skrevet av Petter Lindgjerdet

AI har på kort tid blitt en game-changer innen innholdsproduksjon og innholdsmarkedsføring, og åpner for betydelige tids- og kostnadsbesparelser, samtidig som du forbedrer kvaliteten og relevansen av ditt innhold.

 

De aller fleste bedrifter har en eller annen form for innholdsmarkedsføring eller annen innholdsproduksjon, og de største utfordringene for alle som produserer innhold er å produsere engasjerende, relevant og verdifullt innhold.

Engasjerende er vanskelig, relevant (for leseren) er vanskeligere, og verdifullt (både for bedriften og leseren) er fryktelig vanskelig. Kun en liten brøkdel av innholdet som produseres kan kategoriseres som verdifullt.

 

Bruk av kunstig intelligens byr på nye og mer effektive måter å produsere innhold, og kan samtidig sikre høy verdi for både avsender og målgruppe.

Alle bør benytte AI til innholdsproduksjon

For de som allerede bruker mye tid og budsjetter på innhold så fremstår bruk av kunstig intelligens som en absolutt selvfølgelighet, uansett om du gjør jobben selv, eller har byråer eller andre samarbeidspartnere som hjelper deg.

 

Hvor mye mer effektiv prosessen blir med AI avhenger selvsagt av en rekke faktorer knyttet til både bedrift, produkt, bransje og marked – og ikke minst hva slags innhold som skal lages. Men et sannsynlig scenario er at du kan tidoble produksjonsfrekvensen. Eksempelvis 100 artikler på tiden det tidligere tok å produsere 10 artikler. Eller 20 videoer på tiden det tidligere tok å produsere 2 videoer.

 

Selve produksjonen går ekstremt mye raskere, samtidig som vi må bruke noe mer tid enn tidligere på menneskelig kvalitetsikring og fasilitering av produksjonsprosessen.

 

Ikke tid eller budsjetter til innholdsmarkedsføring?

For alle de bedriftene som ikke gjør innholdsmarkedsføring, er dette nesten alltid knyttet til tid og kostnader.

Kunstig intelligens fjerner effektivt denne barrieren og gjør innholdsproduksjon tilgjengelig for alle.

 

Kom i gang med AI-drevet innholdsproduksjon med ACEX AI Content

Ingen unnskyldninger igjen… 

Kostnadene reduseres kraftig

Tiden du må investere reduseres kraftig

Kunstig intelligens gjør innholdsproduksjon tilgjengelig for alle.

Dynamisk og tilpasset innhold

AI kan være mye mer enn bare en tekstgenerator. Du får en dynamisk partner og assistent for din innholdsproduksjon. Tenk deg å ha en assistent som kan generere kreative blogginnlegg, nyhetsbrevtekster, engasjerende innhold til sosiale medier, annonser og reklamemateriell, og til og med tekniske artikler, spesifikasjoner, og kontrakter og avtaletekster.

 

LLM-modeller som ChatGPT, Claude, Gemini og Perplexity kan raskt produsere en informativ og godt skrevet artikkel, basert på de nyeste dataene og trendene, noe som sparer deg for verdifull tid og ressurser.

 

Research og analyse

Kunstig intelligens er veldig godt egnet for å gjøre research og analyser for ditt innhold. AI sine evner til å finne mønster og sammenhenger i større datasett overgår det et menneske er i stand til.

 

Og du kan få din AI til å på egen hånd søke etter informasjon på nett, eller bruke informasjon fra spesifikke nettsider i research og data- og informasjonsinnsamling.

 

Tilpasset kunnskapsbase

Du kan laste opp en egen kunnskapsbase med dokumenter, og trene din egen skreddersydde AI agent med din bedrifts spesifikke data og bransjekunnskap, og på denne måten produsere innhold som er dypt tilpasset din merkevare og målgruppe.

 

Dette resulterer i innhold som er dypt tilpasset bedriftens unike behov og målgruppe, og forsterker merkevarens stemme og faglige autoritet og bygger en autentisk forbindelse med ditt publikum.

 

Vi hjelper deg å maksimere potensialet som ligger i AI-drevet innholdsproduksjon

AI kan være mye mer enn bare en tekstgenerator

Lokal tilpasning

De fleste modellene er i dag trent på ekstreme mengder tilgjengelig innhold, med stor overvekt av engelskspråklig innhold. Modellene er også trent på alle mulige andre språk også, men vil både forstå og respondere best på engelsk.

 

For bedrifter som opererer på det norske markedet, er det avgjørende å bruke NLU-modeller trent på norsk språk. Dette sikrer at innholdet ikke bare er språklig korrekt, men også kulturelt og kontekstuelt relevant. Innhold som resonnerer med lokale verdier, og kulturelle nyanser og referanser, har større sjanse for å engasjere og konvertere ditt norske publikum.

Fleksibilitet til å respondere raskt

Det faktum at innholdsproduksjonen nå er betydelig raskere, gjør oss i stand til å være mer responsive i møte med markedet. Som svar på aktualiteter, hendelser i nyhetsbildet, og tilkommende trender, kan vi nå respondere i nær sanntid.

 

Dette øker opplevd relevans for de som konsumerer innholdet vårt, og styrker mulighetene for å bygge autoritet og en relevant merkevare.

Hvorfor Bruke AI i Innholdsproduksjon?

Effektivitet: AI reduserer tidsbruk og kostnader knyttet til innholdsproduksjon betydelig. Du frigjør kapasitet hos dine ansatte som kan brukes for å skape verdi på andre områder. Du får mer innhold for pengene, og kan skalere opp innholdsproduksjonen og samtidig allokere budsjett til andre områder uten å kompromittere på kvalitet.

 

Kvalitet: AI kan produsere høykvalitetsinnhold som er tilpasset bedriftens behov og målgruppe med sin evne til å hente inn relevant data og innsikt, innta ulike “beste praksis” egenskaper og ekspertise, og muligheten til trenes på spesifikk og definert data.

 

Få eksperthjelp – AI-drevet innholdsproduksjon

Kunstig intelligens er i løpet av kun få måneder blitt en absolutt nødvendighet for bedrifter som ønsker å fortsatt være konkurransedyktige fremover.

 

Ved å integrere AI i din innholdsstrategi, kan du oppnå betydelige tids- og kostnadsbesparelser, samtidig som du forbedrer kvaliteten og relevansen av ditt innhold. Dette fører til sterkere merkevarebygging, økt faglig autoritet og en bedre evne til å overbevise om dine produkter og tjenesters verdi.

 

AI er ikke bare fremtiden – det er nåtiden for enhver fremoverlent bedrift som ønsker å maksimere sin innholdsmarkedsføring.

Vil du vite hvordan du kan lykkes med kunstig intelligens?

Du kan booke en gratis workshop med Petter, som hjelper deg å kartlegge hvor du har mest nytteverdi av kunstig intelligens, og hvordan du går frem for å ta dette i bruk, og hente ut mest mulig verdi for din bedrift/merkevare.

 

Velg tidspunkt her:


© 2018-2024  ACEX TLC

Tønder Lindgjerdet Consulting